[O1] Kłopocik z ręcznym.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bryko
    Drive
    • 2007
    • 45

    [O1] Kłopocik z ręcznym.

    Jeszcze jedno pytanko - czy ktoś z Was używa Symphony mp3 ? Jak to działa ?
    Czy sprawia problemy z odtwarzaniem mp3. Czy jest grymaśne co do odtwarzanego materiału, co z jakością podczas odtwarzania mp3 ?

    Zastanawiam się czy nabyć Symphony czy wersję z mp3...

    Ile powinno kosztować Symphony i Symphony mp3 na wolnym rynku ? (tzn ile byście dali)
  • Rudi
    Ambiente
    • 2006
    • 195
    • Octavia II combi (1Z5)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    [O1] Kłopocik z ręcznym.

    Parę dni temu zauważyłem , że ręczny nie odbija równo z odpuszczeniem dźwigni. No cóż bywa zwłaszcza gdy mokro i zimno. Podczas ruszania dawał sie słyszeć lekki stuk czyli jednak puszczał. Wczoraj zauważyłem , że ręczny łapie dopiero powyżej połowy pełnego ruchu dźwigni. Poniżej zero oporu, jakbym miał wypięte linki. Gdy już złapie to trzyma, nie wiem jednak czy na oba koła. I tu pytanie : co mogło się wyczarować zwłaszcza, że zjawisko nastąpiło gwałtownie. Przejechane niecałe 75 kkm w 2 lata z kawałkiem.

    Pozdro
    W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Rudi, Mogły się linki wyciągnąć.Zdejmij tunel i przereguluj.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • piotrek_os
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 8160
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Kole tylniego koła jest linka - schyl sie i nia poruszaj wtedy napewno Ci puści, bo zeby nie było tak, że masz w nocy świecące tarcze....
        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

        Komentarz

        • zgucio
          Rider
          • 2007
          • 691

          #5
          miałem identycznie padł cylinderek na początku tak sie działo ale jeździłem aż po pewnym czasie w miejscu koła zawsze zostawała mokra plama - zaczął przepuszczać płyn wymiana 30 - 40 zł i problem z głowy
          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #6
            Zamieszczone przez zgucio
            miałem identycznie padł cylinderek na początku tak sie działo ale jeździłem aż po pewnym czasie w miejscu koła zawsze zostawała mokra plama - zaczął przepuszczać płyn wymiana 30 - 40 zł i problem z głowy
            A czy w AXR były z tyły bębny :?:
            Rudi, po pierwsze to nie radze zostawiać auta na noc na ręcznym w szczególności jak stoi ono na dworze :idea:
            Podjedź gdzieś do warsztatu, niech sprawdzą linki oraz dźwignie od ręcznego na zaciskach (mogły uszkodzić się sprężyny w zacisku)
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • Rudi
              Ambiente
              • 2006
              • 195
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              JanuszSz : Linka to by się chyba nie wyciągnęła tak z dnia na dzień o połowę skoku dźwigni, więc to chyba nie to .

              piotrek_os : Ręczny nie puszcza wraz z odpuszczeniem dźwigni ale gdy już ruszę chociaż kawałeczek słychać stuk i problem znika. Sprawdzałem również swobodę toczenia i nie zauważyłem , żeby hamulec działał tzn nie odpuszczał

              zgucio i dobrygrzeswawa : AXR ma z tyłu tarcze więc to faktycznie nie cylinderek , samochód zazwyczaj nocuje w garażu a hotel pod chmurką trafia się sporadycznie i zazwyczaj bez ręcznego. Co do tej sprężynki to tak właśnie kombinowałem tylko dodatkowo zastanawia mnie to gwałtowne i skokowe wydłużenie się luzu na dźwigni. Jakby ktoś mi odciął kawałek pancerza .
              W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

              Komentarz

              • brzozik007
                Classic
                • 2009
                • 28

                #8
                Pozwolę sobie odświeżyć. Czytałem ten temat 3 razy i nadal nie rozumiem. Mam taki sam problem jak Rudi, po zaciągnięciu ręcznego i zostawieniu samochodu na noc, blokuje mi się prawe tylne koło (oczywiście po spuszczeniu z ręcznego rano). Ruszam czuje jak tył samochodu mi się lekko podnosi, słychać trzask, hamulec puszcza. Lecz ostatnim razem musiałem go parę cm przeciągnąć aby hamulec puścił. Pytanie co muszę dokładnie zrobić? Pozdrawiam
                UNIDEN Pro 510XL + President ML-145
                Sony CDX-GT620U

                Komentarz

                • DGW
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 2330

                  #9
                  Zamieszczone przez brzozik007
                  Ruszam czuje jak tył samochodu mi się lekko podnosi
                  ruszasz oczywiście wtedy do tyłu ?jest to bez znaczenia dla kłopotu który opisujesz ale "do przodu" jest nie możliwe żeby tył się uniósł :wink:
                  NFPNorth-West
                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                  WARSZTAT www.dsize.pl
                  ->
                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    brzozik007, ale ty masz chyba bebny - wyczysc je a problem minie

                    Komentarz

                    • Rudi
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 195
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      #11
                      Po problemie

                      Zagadka się wyjaśniła. Szlag trafił linkę a dokładnie pancerz. Przełamał się on na wieszaku, tym przed kołem. Z czasem przełamany pancerz ubijał się coraz bardziej co skutkowało pozornym wydłużeniem linki i utrudnionym jej ruchem wewnątrz zagniecenia. Podciąganie linki pomagało na bardzo krótko, potem znowu następowało ugniecenie pancerza i jeszcze większe utrudnienie przy odpuszczaniu ręcznego. Razem z mechanikiem doszliśmy do wniosku ze druciany wieszak przy tak delikatnym pancerzu to pomyłka i przydałaby się dodatkowa nakładka na linkę ( coś jak rurka ) która rozkładałaby siły na większej długości.
                      W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                      Komentarz

                      • bronekmarcin
                        Classic
                        • 2009
                        • 27

                        #12
                        Zamieszczone przez brzozik007
                        Pozwolę sobie odświeżyć. Czytałem ten temat 3 razy i nadal nie rozumiem. Mam taki sam problem jak Rudi, po zaciągnięciu ręcznego i zostawieniu samochodu na noc, blokuje mi się prawe tylne koło (oczywiście po spuszczeniu z ręcznego rano). Ruszam czuje jak tył samochodu mi się lekko podnosi, słychać trzask, hamulec puszcza. Lecz ostatnim razem musiałem go parę cm przeciągnąć aby hamulec puścił. Pytanie co muszę dokładnie zrobić? Pozdrawiam
                        mam ten sam problem w serwisie stwierdzili,że do wymiany jest cały zacisk za który życzą sobie jedyne 680 zł :?

                        Komentarz

                        • brzozik007
                          Classic
                          • 2009
                          • 28

                          #13
                          ratunku pomocy mamy problem :P zlituje się jakaś mądra głowa??
                          UNIDEN Pro 510XL + President ML-145
                          Sony CDX-GT620U

                          Komentarz

                          • Rudi
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 195
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez brzozik007
                            ratunku pomocy mamy problem :P zlituje się jakaś mądra głowa??
                            Masz bębny więc po kolei od najłatwiejszego:
                            - zwalić bębny , skontrolować i oczyścić co jest do oczyszczenia
                            - wypiąć linkę z układu rozpierającego szczęki i sprawdzić czy sa opory
                            jeśli nie ma tu utrudnień w pracy
                            - wypiąć linkę z dźwigni ręcznego i sprawdzić jak "chodzi " ona w pancerzu
                            to tak na szybko
                            W wyborach miss, stwierdzenie "Dać za wygraną" nabiera zupełnie innego znaczenia.

                            Komentarz

                            • julek666
                              Drive
                              • 2008
                              • 65

                              #15
                              Może mi ktoś powiedzieć jak zluzować te samoregulatory od szczęk żeby ściągnąć bębny? Może ktoś ma jakieś zdjęcia z wymiany szczęk?
                              Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                              Komentarz

                              Pracuję...